lørdag 18. april 2009

Loppemarked

I dag fikk jeg med meg årets andre loppemarked.
Det er ikke hvert år jeg er like ivrig, men noen loppemarkeder må jeg alltid ha med meg hvert år.
Noen år har jeg vært mest på jakt etter spesielle klær, andre år har jeg vært på leit etter møbler, eller fine glass og fat.
I fjor jakta jeg mest på retrostoffer, som kunne gi meg noen gode ideer til omsøm.
I år er jeg omtrent på jakt etter litt av alt. Og gleder meg voldsomt til å jakte på store kupp som enten kan syes om, males litt på eller brukes som de er.

"Sølvfat", som etter to omganger med sølvpuss, glinsa mye mere enn når jeg først begynte. Men fortsatt er det endel mørke områder på fatet. Lurer på hva fatet er laget av, og om det er noen mulighet for å få det helt i sølv. Eller må jeg rett og slett male det i en annen farge?

Mange hekla og en brodert duk, som jeg skal bruke på kreative småprosjekter.



To fine stoff og to duker.


En roseskål og litt farga glass. Deilig med litt farger nå som det går mot sommer.





Et skjønt lysegrønnt serveringsfat, med finfin brukslitasje. Og "sølvfatet" før det fikk en puss.




Puff som er akkurat passe slitt, men som nok bør få et nytt trekk. Lurte litt på om denne skulle få plass på barnerommet til oppbevaring av leker.


















































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar