søndag 26. juli 2009

Feriemodus og litt til

Her er det feriemodus for tiden.. Mannen jobber for fullt med å bytte kledning på huset, så da må jeg og barna prøve å finne på litt av hvert kos på egenhånd. Vi har såvidt vært på stranda, mellom alle regnværsdagene, for å bade og å fiske krabber. Og vi har fiska krabber i regnvær.. Vi koser oss på besøk og tar ulike turer rundt omkring. Vi har masse deilig kvalitetstid sammen.
Men så mye tid til å tenke på blogging, blir det da desverre ikke.
Men jeg kommer sterkere tilbake etter ferien, om en uke.;)
For litt siden hadde jeg en byttehandel med Frøken Fryd fra Danmark. Hun hadde laget dette nydelige bildet, som jeg tenkte skulle få pynte opp i lekestua vår. Men det tok ikke lang tid før jeg virkelig fallt for fargene og motivet, så nå blir det vanskelig å vite hvor det får æren av å henge tilslutt. I tilegg fikk jeg også med to søte stoffer jeg kan bruke til noe kreativt.
Jeg har en stund planlagt å sprailakkere en stor ramme jeg hadde hengene i gangen, i sølv. Men så har det regna da, og regna, også regna litt igjen.. Så her igår var tolmodigheten min slutt. Det var opphold, og minstemann sov, og mannen skulle et ærend og tok med seg mellomste..Så jeg føyk ut med spraiboksen under armen. Satte igang og spraia iveg. Koste meg med lukta..kremt..Så ser jeg de første spor etter regndråper i malinga. Igjen! Samme som sist jeg brukte sølvspraien! Ja, ja..resultatet blei greit nok da, for si meg fornøyd. ;)
Så da blei et tragisk gangbilde, som har irritert meg i flere år, endelig bytta ut. Helikopterbilde av huset vårt og alle nabogatene..med gullramme. Som jeg ble "lurt" til å kjøpe for en stor sum, og som derfor også måtte bli hengende oppe, syntes jeg den gang, he, he..
Nå henger det heller et koselig maleri malt av jenta mi for noen år siden, i sølvramme. (se vekk ifra treveggen, som jeg gjerne skulle ha malt..)

2 kommentarer:

  1. Åh så fint bilde du fikk, hva byttet du med? Sommerfugler er bare toppen;) Ja det regner godt her også, men nå håper jeg det roer seg litt- nå ma jorda ha fått det regnet den trenger- for det var veldig tørt her. Nydelig kunstverk av din datter;) Jeg har foreløpig ikke hvet meg på spraymalingsbølgen, men skal ikke skje bort i fra at det skjer;)Flink mann du har som står på og jobber på huset;) ( og jeg overså glatt furuveggen..hihi)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig award=)
    Det blir jeg så glad for.
    Bildet er super søtt=)
    Moro å spraylakke er det og, men akk å ve...regn ja...det kan virkelig ødelegge moroa for en hobbyentusiast.
    Klem til deg fra meg.
    Drops

    SvarSlett