onsdag 5. august 2009

Sprø havrekjeks

Jeg har fått meg noen nye turkise tallerkener.
På de ble det idag servert hjemmelagde havrekjeks.
De hadde litt vanskelig for å henge sammen og blei derfor litt uformelige, men smakte til gjengjeld utrolig godt.
1,5 dl olje
1,5 dl honning
4,5 dl havregryn
1 ss hvetemel
1 dl rosiner
1 dl solsikkefrø

Varm opp olje og honning forsiktig til det er flytende. Bland sammen alt det tørre og ha det i oljeblandingen.Bre det utover i en langpanne dekket med bakepapir. Stek blandingen i 15 minutter ved 200 grader. Skjær opp i små firkanter mens kaken er varm. Avkjøl før du løsner det fra platen.

Til kvelds i dag ble det litt yoghurt naturell med flytende honning på.
Sundt og godt, og med greske minner med på kjøpet.

4 kommentarer:

  1. Nydelige fat, er de nye? Eller er det bruktkjøp? Herlige fugler på dem;) SÅ fin kopp du har;) Får lyst på mer fra GG når jeg ser den- synes det er GG på alle blogger- så jeg blir nesten syk etter å utvide samlingen;)

    SvarSlett
  2. ååå de så gode ut!!! disse må jeg teste ut

    SvarSlett
  3. mmmm..hørtes godt ut! Flotte fat..

    Ps: sinkbaljen min er fra kremmerhuset,
    til kun 79kr!!

    Klem

    SvarSlett