mandag 4. mai 2009

Det vokser og gror




Det er så gøy å følge med i hagen, som sakte men sikkert våkner til liv. Noen nye blomster og knopper hver dag. Jeg har enda ikke satt noe ned i jorda i år, men det er vel ikke lenge til nå tenker jeg. Redikk og blomsterfrøene jeg sådde for litt siden, spirer allerede. Tomatene har ikke klart å komme seg opp av jorda enda, så de er jeg spent på om kommer i det heletatt. Artig å følge med på i allefall! Og i dag sådde jeg noen nye slag: basillikum, sitronmelisse, småjordbær, solsikke og en annen type tomat. Så nå har jeg mye å passe på ;)


De eldste barna har lagd seg hvert sitt bedd, hvor de har sådd småblomster. Det måtte bli hjerter, selvsagt!

Inne ser det sånn ut i vinduskarmen i dag.

Her har jeg en dekorert lampe stående. Jeg mangler førbilder, men den hadde mørkeblå skjerm og hadde frukter på foten. Jeg malte litt over fruktene, og dekte over med decupage. På lampeskjermen har jeg malt med turkis hobbylakk, og så latt barna mine få sette håndavtrykkene sine.

1 kommentar:

  1. Jøss, så flott den lampa ble!
    Jeg hadde egentlig tenkt å spørre om hvor du hadde kjøpt den, helt til jeg leste teksten under lampa...
    Nydelig farge, kreativt påkommet!

    Klem fra http://forforendefarger.blogspot.com/

    SvarSlett