torsdag 21. mai 2009

Rabarbrapai og minimakeover



I dag har jeg gjort et litt kjedeligere røsk i hagen. Jeg har holdt meg under ripsbuskene, der noen kvelningsplanter (med ukjent navn..) har en tendens til å få overtaket hvert år. Nå har de såvidt begynt å komme, med det værste rotsysemet jeg noengang har sett. Ikke rart at de alltid overlever. Noen som har peil på hva det kan være? Noen svartsnegler måtte jeg også ta opp kampen med..Æsj!
Vi rakk tilslutt såvidt å høste rabarbraen, føre regnet kom. Så idag har vi kost oss med deilig rabarbrapai.
Denne lille krakken fant jeg på et loppemarked for litt siden.
Med litt lillafarge på beina, blei den raskt litt freshere. Den skal de minste få lov å bruke til å sitte på.

3 kommentarer:

  1. Den rababrapaien din så deilig ut.Farlig med slike fristelser en tidlig morgen.
    Ha en trivelig helg

    SvarSlett
  2. Late seg skal man ikke undervurdere ;). Jeg har masse rabarbra bak låven, lurer på hva jeg skal gjøre med den i år. Jeg tenkte liksom jeg mer skulle gå ned et par kilo enn dra på meg et par kilo akkurat nå, så å begynne baking i stor stil vet jeg ikke helt om er greia da ;). Jeg elsker kaker. Nå skal vi på etterpålag etter en konfirmasjon i går - gjett om jeg kommer til å storkose meg og fråtse. Han en fortsatt fin fredag. Litt sån rar fredag dette - klemdag.

    SvarSlett
  3. Ojjj, den rabarber-pai ser utrolig lækker ud - mums.

    KH Maria.

    SvarSlett